11 novembre

Onze novembre är en helgdag här i la France. Vi firar vapenvilan efter första världskriget med att vara lediga. Det skrivs på Främlingen, jag läser om la gouvernement francais i vår otroligt torra civilisationsbok, och så återupplivar vi det bästa från 2000-talet: Low med FlowRida. På tal om 2000-talet, snart är det slut. Jag menar 10-talet, eller vad ska vi säga? Sekelskiftet? Det låter så antikt med "sekelskiftet". Vi kan säga 00-åren. Och om 50 dagar börjar 10-talet! The happy tens.

Igår hade vi lite fransk-skandinavisk träff på en pub vid Saône, La Pêcherie. Oh la la svenskarna sjöng Abbas Ring Ring och Jag går och fiskar med gyllene tider. Det gick...bra. Pauserna efter varje versrad i Jag går och fiskar var inte att leka med.

Ingenting är som det ska, likdanat från dag till dag.
Tyst, tyst, tyst, tyst
Allting följer samma mönster ser på stan ifrån mitt fönster
Tyst, tyst, tyst, tyst
...

Back to business!

Bisous.

Kommentarer
Postat av: Oryx

Paus paus paus paus.

Det var mäktigt, det är vad det var.

2009-11-11 @ 16:51:31
URL: http://oryx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0