19årsdag.

Jag tänkte ta dagen i kronologisk ordning! Bloiggar från födelsedagsbarnets dator, eftersom min egna fortfarande är hopplöst död. Till och med den röda lampan som indikerade att batteriet är slut har slocknat. Därför blir det heller inga bilder, sorry! Men vad göra. Use the power of les lettres.

I alla fall, jag började med att möta morgonluften längs med Rhône. Sedan inhandlades det lite sojamjölk och apelsinjuice på Spar, för att preppa en liten frukost till födelsedagsbarnet. Den intet ont anande nyblivna 19-åringen trodde säkert att det här var dagens händelse, eftersom vi redan firat henne i dagarna två med trerätters i Morancé och shotting/shaking på KGB. Men icke, här var det middag och present inplanerad! Anna fick åta sig att uppehålla offret under förmiddagen, då vi skulel till Part Dieu och fixa present. Klänning. Var där vi halv tolv och hittade en klänning ganska snabbt. Strax efteråt trillade det in ett sms från tjejen som fyllde år om fika på Bar Americain, för övrigt det enda ställe som har normalstora kaffe här. Vi hade en jättehärlig eftermiddagsfika jag Y G R E och M för att använda förkortningar, för solen sken och det var vår fast det är den 16:e november. Uteservering och trippel espresso i en månad då slask och mörker normalt tävlar om att göra livet onice. Kan livet bli vackrare?

Vi var tvuinga att handla middag i hemlighet och samtidigt hålla the birthday kid borta, så några fick ta på sig att gå och röka vattenpipa i Guillotière fram tills sex, då vi skulle ha middagen och surprisepartyt och champagnen färdiga. Innan dess åkte vi karusell. Pinsamt att sex vuxna människor skulle åka karusell tyckte karusellsnubben, som diskret kollade bort med ett besvärat leende när han gav oss biljetterna. I alla fall.

Jag o Maria avvek från resten och rusade till Lidl där Alex också väntade. Vi handlade, och gick hem och hackade. Potatis i ugn med kyckling i vitvinssås, serverat med mozzarellasallad med chappelldressing och guacamole. Efterrätt: ugnsttekt frukt med vit choklad fast det blev mjölkchoklad istället och glass. Jag älskar surprises!

Nu har vi avslutat med ett glas på la Perle. Inte visste jag att andras födelsedagar kunde vara så bra. Tror/hoppas att den var helt okej för den firade med.

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Courtney.

Aldrig har en födelsedag varit så underbar. Ni är fullkomligt magiska hela bunten!! Jag trodde aldrig att jag skulle åka karusell, röka vattenpipa, bli överraskad om och om igen .. IDAG OCKSÅ!!! Helt sjukt!! Det jag försöker säga är kort och gott; jag älskar er. You made my day, and, you made me speacheless, which, in the matter of facts, isn't very easy. <3

2009-11-17 @ 00:05:23
Postat av: Yvonne

Tack för att Ni firade Y och gjorde hennes dag till en dag hon sent kommer glömma. I like !!!!

2009-11-17 @ 20:01:44
Postat av: Elin

Det var ett rent nöje! Allt för kollektivet.

2009-11-19 @ 19:08:43
URL: http://elinjoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0