Long time no see

Hej kara vanner. Jag befinner mig vid ett tangentbord helt befriat fran allt vad svenska bokstaver heter. Den smidigaste losningen jag finner pa att mitt databatteri dragit sig in i sig sjalv och vagrar ta emot strom fran vagguttaget ar namligen att hanga har, i universitetets datasal. Det ar gratis, har alltid funnits en ledig dator de tider jag varit har, och det ar WINDOWS tack gode gud. Inte for att jag inte gillar mac, vill till och med ha en mac, inte nu bara. Det ar som att lara sig ga igen. Jag markte det imorse nar jag skulle ratta min framlings-uppsats som var pepprad med fel. Jag lovar, det var inte en mening som hade fatt undga madame chantals vassa rattningspenna. Men jag gillar att bli rattad, pa sa satt blir det ju mindre fel. Och nu ar, eller ska atminstone min lilla fiche vara relativt felfri och det gillar vi.

Sa till det betydligt mer intressanta: fredagen och lordagen. Yes, jag exkluderar faktiskt sondagen eftersom jag sov till halv 12 inte lamnade huset. Det enda av intresse jag kan namna ar att vi hade stopp i vasken och fick diska hos grannarna. Vattnet var brunt och det lag en bananbit i som guppade omkring for sig sjalv. Det var Maria som hade lagt dit den. Och forresten, jag kan saga en sak till om sondag. Vi fick nutellacrepes fran paret pa vaning 3. Yum!

Pa fredag hade emelies pojkvan kommit, sa vi tog en kir pa solace, samma stalle vi varit pa pa halloween. Det vqr en jattetrevlig kvall och jag gillar att stallet ser ut som en lyxbordell. Pa lordagen var det dags for Nadjibs ostprovning pa ett fromageri i vart arrondissemang, 7e. Vi kom dit kl 12, och innan vi fick ga in skulle vi saklart (nadjib var ju med) stalla oss och sjunga utanfor affaren. vi sjung sakert fem latar ackompagnerade av stark stamma dragspel och gitarr. vad hande dar, helt plotsligt star vi 15 pers utanfor en ostaffar och sjunger franska sanger. Sen fick vi ga in i alla fall, och smaka ostar och lyssna pa den lilla chica ostdamen som passionerat berattade om brebismjolk och hur ostar aldras och vaxer och att il faut aimer.

Sedan ville nadjib att vi skulle sjunga hos hans van frisoren, sa aterigen stod 15 svenskar och sjong i en 18 kvadratmeter stor frisorsalong. vi fick en karamell som tack. Efter detta foljde en kaffe och sedan ett besok pa bric a brac, en second hand. Hittade nice kjolar och skarp!

Vid attatiden traffade vi ens-folket, franskar, for middag. Efter mycket velande blev det italienskt. Nar vi skulle vidare var det bara jag o anna o tva qv franskarna, vi snurrade ivag till bec de jazz. Fullt, sa blev en reggaebar i croix rousse. Nar den stangde gick vi till (vet inte varfor) det enda stallet har dar man for roka inomhus, de far alltsa boter regelbundet men har sa pass med kunder att de inte behover bry sig. Blev en kul kvall med min partner in crime.

Nu blir det Lidl-shopping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0