Vin & OST

MMmm, St Félicien, Camembert, Roquefort, Chèvre... Igår var ostarnas kväll. Hos Victoria och Anna. I deras Otroligt estet-charmiga lägnhet ett manligt stenkast härifråm (tack Milde för att du lärt mig detta uttryck). Värddamerna hade besökt ett fromageri, dvs en specialaffär för ostar, för att ta reda på hur viner och ostar i fråga skulle skapa de mest fulländade smakkombinationer. Vi avnjöt tre vita viner och fyra röda, tillsammans med varsin ost. Ost+vin=fantastique. Min favoritkombo är helt klart den lagom torra chèvren, tillsammans med n´importe quel vin vilket vin som helst, men helst ett strävt rött ;)
Några var vi som satt kvar, varav tre franskar, så fick i alla fall öva lite på språket igår, blir väldigt mycket för lite av den varan annars tyvärr. Men det har bestämt mig för att göra något åt, är i alla fall i rätt land för det. Vi fick kaffe i söta muggar och hade tända ljus. Tack V&A för en soirée super sympa.


Alltid på väg.


moi


Vid universitetsbron hittade vi stockholmaren!


Värdinnan själv


Des bons vins blanc


Blair har mitt diadem :)



Lägenheten var en skiv-och bok samling. Helt underbart!



Frida & Puria!


Glad x 3 Linus, Rickard och Georg



Jag och Blair ;)



Skål Karin! Min framtida bartendermate.









Det hetaste som gick att finna i hela våningen. grr.



ost&vinkväll hamnade ganska snabbt på min göraminstengångtill-lista.

Efter en välsmakande söndagsfrukost och ett besök på apoteket för att köpa supereffektiva halstabletter, har jag spenderat lite tid med Albert Camus, uppsatsen ska in på torsdag och vill ha det ur vägen så snabbt som möjligt. Snart ska vi börja laga till klyftpotatis och saftig köttstek, gästerna för veckans carré pegase-middag är nämligen klassens boys, så kött var liksom det enda alterativet... Ett plus är att det är gott!

Kommentarer
Postat av: Jessica Räihä

Hej!

Riktiga in fanatiker nu, du får lära mig Elon:p. Vad mysigt det låter som ni har. Kul för er:D puss puss

2009-11-07 @ 19:11:58
Postat av: Elin

Jag ska lära dig allt Räihä. Vänta bara till jag kommer hem, då blir det vin&ostkväll som du sent kommer glömma ;) Puss!

2009-11-07 @ 23:05:31
URL: http://elinjoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0