Wok & KGB

Igår då? För mig började dagen med en promenad till Croix Rousse, och hittade en helt ny shoppinggata. Där hittade jag bland annat ett Lucky Luke album jag tänkte köpa till chalmeristen i familjen, men du kan ju inte franska så tänkte att det blir lite svårt.

Inga speciella planer för kvällen. 709 som är en kvinna svag (enjoying Paris as we speak) bjöd in Georg och Richard på WV, wok & vin. Trevligt. Inte en vecka utan Carré Pegases-middag!
s




Efter ett visst kortspel som krävde ett besök på Cocci begav vi oss till KGB, de ryska klubben vid Jean Macé. Temat för igår hette no bedroom. I början var det väldigt lugnt, så det blev lite barhäng på det. Efter ett tag dök Anna, Milde och Linn upp från en middag vid Terraux. När Emelie och jag testade dansgolvet för ca 3:e gången, var det helt plötsligt äntligen fullt! Strobben åkte på och partylåtarna avlöste varandra. Så sjukt kul igår. Inne i en härlig KGB-dimma, mycket tack vare både Gocci och en från monsieur R visad generositet. Inne i en lycklig rysk dimma. På väg hem gick jag och Emelie förbi en bagare som stod och bakade baguetter 4.10. Vi fick ingen frukostbaguette men var välkomna åter idag. Godmorgon sa 709 vid 13.10, och hade ätit frukost vid två.

Min kärlek går till 708 och 709 idag. Ni är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0