Grammatikpanik

Igår var första dagen på våra två intensiva grammatikveckor. Läraren har flugits in från Göteborg, och jag tror inte jag har fel om jag säger att hon har bättre koll på fransk grammatik än någon fransman. She´s a rock. Så nu ska det bankas in subjonctif, infinitiv, modusattraktioner, que-satser och participer. Mmmm. Men faktiskt så gillar jag det, det känns som att köra runt med jif och en diskborste i hjärnan.

Om två timmar blir rum 709 som nytt igen, för då kommer städningen. Det känns som att packa ihop och åka hem varje gång de städar, eftersom vi måste stänga ihop våra resväskor a k a garderober och ställa upp mot väggen. Sängen måste såklart också vara ren, annars får vi inte de efterlängtade rena lakanen.

á bientôt.

Kommentarer
Postat av: Jessica L

Fina bilder du har för övrigt Elin ! =)

2009-10-28 @ 16:40:23
Postat av: Elin

Tack så mycket! :)

2009-10-30 @ 12:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0