Resten Av Veckan



This wednesday we had a spontaneous jumping and screaming-session. After all, it was wednesday.



Så, första grammatikveckan avklarad. Inte såå farligt. I alla fall inte än, eftersom jag inte gett mig på övningstentorna själv än. Men that time will come. I alla fall avslutade vi grammatikveckan igår med att gå på en stor matmarknad på Bellecour. 200 ost, honung, vin, marmelad, leverpastej och you name it-producenter från Lyonregionen (alltså omgivande province, campagne, landsbygd) sålde sina delikata varor och de flesta erbjöd också en provsmakning. I samma ögonblick som man gick in i det 5 fotbollsplaner stora tältet började en trip into the world of different taste. Visste inte att honung kunde smaka så olika, att getost kunde vara så god eller att det ens fanns kiwisylt-marmelad från Savoine. Det var kul i alla fall!

Vid 20-tiden begav jag och Ylva oss till Karin&Karin. Efter lite hinder på vägen, bestående av en random festinbjudan och ett inspringande i Maria och hennes nyanlända föräldrar kom vi fram till Rue de Brest. Alltid kul hos K&K! Sedan skulle vi till en Erasmus-fest ute i förorten Villeurbaine. Vi hade fått inbjudningar dit trots att vi inte ens är Erasmusstudenter, så varför inte. Varför? Kan jag fråga mig idag. Det hela hade känslan av en informationsträff på en större ungdomsgård. Men men, vi hade trevligt i de 20 minutrarna vi var där. En T-shirt fick jag också, eller två om jag ska vara ärlig. Perfekt att sova i.

I alla fall bestämde vi oss ganska snabbt för att lämna stället och åkte tillbaka till stan. En liten men tapper skara gick till Bec de Jazz och värmde oss till tonerna av Hit the Road Jack. Trevligt. Någon, tror det var min roomie, råkade visst spilla en halv liter öl på filtgolvet också vilket resulterade i höjda ögonbryn och ett "livet går vidare"-ryck på axlarna från fransmännen i närheten. Well well.

Sedan gick vi hem till lägenheten som är ganska tom, ingen Maria och ingen Frida. Det är en blandning mellan lyxigt (mycket space, I like) och tråkigt. På söndag lär vi sakna er plus que jamais. Ikväll, dags för lite Carré Pegasesmiddag.

De enda bilderna från igår blev på två 709:are.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0